ترکیبات لنت ترمز چیست؟

ترکیبات لنت ترمز چیست

لنت‌های ترمز جزء ضروری سیستم ترمز خودروی شما هستند. هر بار که پدال ترمز را فشار می‌دهید، این نیرو از طریق یک سیستم هیدرولیک به کالیپر منتقل می‌شود. این کالیپر به نوبه خود لنت ترمز را روی روتورهای ترمز خودرو که دیسک‌های صاف روی چرخ‌ها هستند، فشار می‌دهد. بنابراین فشار و اصطکاک باعث کاهش سرعت خودرو یا توقف کامل آن می‌شود. لنت‌های ترمز از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و از آنجایی که گرما و انرژی را در هنگام ترمز جذب می‌کنند، سایش زیادی را متحمل می‌شوند. به همین دلیل است که هر از گاهی نیاز به تعویض دارند. هنگام انتخاب لنت ترمز برای خودروی خود، باید نوع خودرو و شرایطی را که معمولاً تحت آن رانندگی می‌کنید، در نظر بگیرید.

لنت‌های ترمز از مواد نیمه فلزی، ارگانیک یا سرامیکی ساخته شده‌اند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فردی دارند که باید در نظر گرفته شوند.


در رابطه با لنت ترمز بیشتر بدانید:


لنت ترمز جک S5

قیمت لنت جک S5لنت عقب جک S5لنت جلو جک J5لنت عقب جک J5

اکثر خودروها و سایر وسایل نقلیه از لنت ترمز نیمه فلزی استفاده می‌کنند. این لنت ترمز از براده‌های فلزی مس، فولاد، گرافیت و برنج تشکیل شده است که با رزین پیوند خورده است. آن‌ها برای وسایل نقلیه‌ای که برای رانندگی روزمره استفاده می‌شوند، مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی