چراغ مه شکن باید چه رنگی باشد؟

چراغ مه شکن باید چه رنگی باشد

چراغ‌های مه شکن برای کمک به دید راننده برای زمان‌هایی طراحی شده‌اند که شرایط بد آب و هوایی توانایی شما را برای دیدن جاده پیش رو کاهش می‌دهد. چراغ‌های مه شکن جلو می‌توانند غبار، مه، باران یا حتی گرد و غبار را از بین ببرند زیرا در پایین‌تر از چراغ‌های جلو در جلوی خودرو نصب می‌شوند.

داشتن چراغ‌های مه شکن جلو یک الزام قانونی نیست و بسیاری از تولید کنندگان آن‌ها را در مدل‌های پایه خود ارائه نمی‌دهند و آن‌ها را برای تریم‌های بالاتر رزرو می‌کنند. چراغ‌های مه شکن عقب در دسته چراغ‌های عقب ادغام شده‌اند و مستقیماً به عقب می‌تابند، وظیفه آن‌ها هشدار دادن به خودروی پشت سر شما از حضور شما در هنگام دید ضعیف است.


در رابطه با چراغ مه شکن بیشتر بدانید:


چراغ مه شکن چیست

چراغ‌های مه شکن جلو باید رنگ‌های سفید یا زرد داشته باشند. رنگ زرد به گونه‌ای به شبکیه چشم برخورد می‌کند که شما را قادر می‌سازد روی جاده تمرکز بهتری کنید. اما چراغ‌های مه شکن عقب باید قرمز رنگ باشند تا هم به راننده عقب هشدار بدهند و هم چشم او را آزار ندهد.

1 دیدگاه

  1. طبق تجربه ۴۰ ساله من در رابطه با چراغ مه شکن وتست اون در دهه ۵۰ چراغ ها با بلوری زرد بود و قشنگ مه را رد و یه مقدار از مسیر را روشن می‌کرد تا جایی که ماشین هایی که دارای مه شکن داشتند بقیه خودروها پشت سر اون حرکت میکردن و زمانی که خودما با چراغ بزرگ میرفتیم مه غلیظ تر میشد و زمانی که با چراغ کوچک بودیم مقدار غلضت مه کمتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی