چرا لنت ترمز زود تموم میشه؟

چرا لنت ترمز زود تموم میشه

هنگامی که ماشین خود را برای تعویض لنت ترمز به تعمیرگاه می‌برید، می‌خواهید لنت‌های ترمز جدید به اندازه لنت‌های قدیمی دوام بیاورند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که لنت‌های جدید شما به سرعت فرسوده می‌شوند، که نیاز به تعویض زودتر از حد انتظار دارد. چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد که در اینجا به آن‌ها خواهیم پرداخت. با درک علل، می‌توانید از سایش ناهموار لنت ترمز جلوگیری کرده و عمر لنت‌های جدید خود را افزایش دهید.

 


در رابطه با لنت ترمز بیشتر بدانید:


لنت ترمز جک S5

قیمت لنت جک S5لنت عقب جک S5لنت جلو جک J5لنت عقب جک J5

یکی از رایج‌ترین دلایل سایش ناهموار لنت ترمز، مشکل در کالیپر (Caliper) است. معمولاً کالیپری که گیر کرده است، لنت ترمز را سریع‌تر فرسوده می‌کند. کالیپر، ترمز لنت و پیستون ترمز ماشین شما را در خود جای می‌دهد. وظیفه آن کاهش سرعت چرخ‌های خودرو با ایجاد اصطکاک با روتورهای ترمز است. کالیپر ترمز مانند یک گیره روی روتور چرخ قرار می‌گیرد تا هنگام پا گذاشتن روی ترمز، از چرخش جلوگیری کند.

دلایل دیگری نیز برای زود تمام شدن لنت ترمز وجود دارند که عبارتند از:

  • ناهماهنگی: آیا تا به حال متوجه شده‌اید که به نظر می‌رسد لنت‌های ترمز شما به طور ناهموار فرسوده شده‌اند؟ خوب، احتمال زیادی وجود دارد که ماشین شما از تراز خارج شود. ناهماهنگی شایع‌ترین علت سایش ناهموار لنت ترمز است. ناهماهنگی می‌تواند باعث انواع مشکلات شود و سایش ناهموار لنت ترمز تنها یکی از آنها است. ناهماهنگی باعث می‌شود که چرخ‌های جلو هنگام ترمز به یک طرف کشیده شوند و می‌تواند منجر به سایش ناهموار لنت‌ها شود. این به این دلیل است که اگر یکی از تایرها سریع‌تر از دیگری سایش شود، وسیله نقلیه شما به درستی نمی‌چرخد، که باعث اصطکاک بیشتر در آن سمت ترمزهای شما می‌شود. نتیجه صدای جیغ و احساس نامتعادل در هنگام رانندگی است.
  • پین‌های اسلاید: پین‌های لغزنده‌ای که ترمزها و چرخ‌های شما را متصل نگه می‌دارند، ممکن است دچار خوردگی شوند و با هر بار چرخش لاستیک‌ها روی رینگ‌ها، کالیپر به جلو و عقب حرکت نکند. با این اتفاق متوجه کاهش قدرت توقف خواهید شد. اگر آنقدر طول بکشد که لنت‌ها بیش از حد فرسوده شوند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد! پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از گریس از یک برس سیمی (یا پارچه) برای تمیز کردن مشکل استفاده کنید. پس از تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که در مناطق مهمی که ممکن است دوباره زنگ زدگی شروع به ایجاد شدن کند، بیش از حد اسپری نکنید.
  • تغییر ضخامت روتور: آیا می‌دانستید که ضخامت روتورهای ترمز شما می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر سرعت فرسودگی لنت ترمز شما داشته باشد؟ تولید کنندگان لنت ترمز محصولات خود را طوری طراحی می‌کنند که تا حدود ۳۰ هزار کیلومتر دوام بیاورند. با این حال، اگر ضخامت روتور ناهموار باشد، سایش یکنواخت برای آن‌ها دشوارتر می‌شود و خیلی زودتر فرسوده می‌شوند. این بدان معناست که اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که روتورهای ناهموار داشته باشید، می‌توانید هر ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار کیلومتر ، لنت ترمز خود را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی