چگونه لنت ترمز را چک کنیم؟

چگونه لنت ترمز را چک کنیم

اگر حقیقت را بخواهید، برنامه خاصی برای زمان تعویض لنت ترمز وجود ندارد. این بدان معناست که برای کمک به تعیین میزان سایش و پارگی، بهتر است به طور منظم لنت ترمز خود را چک کنید. سایش معمولی لنت ترمز به نحوه و مکان رانندگی شما بستگی دارد. برای مثال، اگر در مناطق شهری رانندگی می‌کنید، ممکن است به دلیل توقف و شروع ترافیک شهری، لنت‌های ترمز شما سریع‌تر از زمانی که در جاده‌های روستایی رانندگی می‌کردید فرسوده شوند.

چه به مکانیک حرفه‌ای مراجعه کنید یا خودتان تعمیر و نگهداری را انجام دهید، ایده خوبی است که هر بار که لاستیک‌های خود را جابه‌جا می‌کنید، لنت‌های ترمز را بررسی کنید – تقریباً هر شش ماه یکبار. همچنین ایده خوبی است که کتابچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید یا با یک تکنسین حرفه‌ای صحبت کنید تا متوجه شوید که چه برنامه خدماتی و چه قطعاتی ممکن است برای وسیله نقلیه خاص شما مناسب باشد.

اما چگونه لنت ترمز خودروی خود را چک کنیم؟


در رابطه با لنت ترمز بیشتر بدانید:


لنت ترمز جک S5

قیمت لنت جک S5لنت عقب جک S5لنت جلو جک J5لنت عقب جک J5

در بسیاری از خودروها، لنت ترمز از طریق چرخ قابل مشاهده است. برای تعیین ضخامت آن، نگاهی به لنت بیندازید. اگر بسیار نازک، کمتر از ¼ اینچ به نظر می‌رسد، احتمالاً نیاز به جایگزینی دارد. برخی از لنت‌های ترمز دارای یک شیار در مرکز هستند که به عنوان نشانگر سایش عمل می‌کند. به شکاف نگاه کنید – اگر تقریباً از بین رفته است، احتمالاً پد باید تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی