آیا بلبرینگ چرخ شامل گارانتی می شود؟

آیا بلبرینگ چرخ شامل گارانتی می شود

بلبرینگ چرخ یا weel bearing قسمت اصلی مجموعه چرخ می باشد که چرخ را به محور متصل می کند. این قطعه مجموعه ای از گلوله های استیل یا مخروطی شکل است که توسط یک حلقه فلزی به هم چسبیده اند. بلبرینگ چرخ با تاثیر کاهش اصطحکاک و کارکرد روان ماشین در جاده برای عملکرد مناسب خودرو ، توپی ، لاستیک و چرخ ضروری است.

آنها به چرخها کمک می کنند تا سریع ، روان و با کمی اصطکاک بچرخند تا سرعت مناسب را داشته باشند و به راحتی حرکت کنند. از این قطعات در انواع اتومبیل ها ، کامیون ها ، سدان ها ، کوپه ها ، دوچرخه ها و هواپیماها استفاده می شود. بلبرینگ ها روی یک محور فلزی قرار دارند و محکم در داخل توپی چرخ که یک قطعه توخالی از فلز در مرکز چرخ است، قرار می گیرند. توپی وظیفه نگه داشتن پیچ و مهره هایی را دارد که برای اتصال لاستیک روی چرخ استفاده می کنید.

یکی از قطعات بسیار مهم در خودرو، بلبرینگ چرخ است که به شدت در ایمنی خودرو تاثیر دارد. با توجه به اهمیت این قطعه در ایمنی، و به منظور افزایش دقت شما در خرید بلبرینگ چرخ، در این مقاله به اهمیت بلبرینگ چرخ، علائم خرابی بلبرینگ چرخ، راه‌های مراقبت از آن و در نهایت سوالات متداولی که ممکن است در مورد این قطعه برای شما پیش بیاید خواهیم پرداخت.

بلبرینگ‌های چرخ خودرو نیز مانند دیگر قطعات خودرو، پس از مدتی کارکرد دچار فرسایش شده و نیاز به تعویض دارند. اما چطور می‌توان فهمید که زمان تعویض بلبرینگ چرخ خودرو فرا رسیده است؟ در اینجا باید با نشانه‌های خرابی این قطعه آشنا باشید تا بتوانید آن را به موقع تعویض کنید.

ساچمه‌ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بلبرینگ‌ها هستند که بلبرینگ را تبدیل به نوعی یاتاقان غلتکی می‌کنند. درواقع نوع ساچمه بلبرینگ تعیین کننده نوع بلبرینگ نیز است و بلبرینگ‌ها با انواع مختلف ساچمه تولید می‌شوند. به این ترتیب که در برخی مواقع ساچمه‌ها به صورت استوانه طراحی می‌شوند. در این مواقع به بلبرینگ رولبرینگ گفته می‌شود. بنابراین بهتر است بگوییم اجزای چرخشی بلبرینگ‌ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند.

این اشکال مختلف در پارامترهای سنجشی لببرینگ‌ها مانند سرعت چرخش، میزان تحمل بار، جهت تحمل بار و اندازه آن‌ها موثر هستند و با توجه به کارایی و نقش بلبرینگ در بخش‌های مختلف از یکی این انواع استفاده می‌شود. همچنین ممکن است در برخی از بلبرینگ‌ها از دو ردیف ساچمه برای تحمل بار بیشتر استفاده شود. گاهی نیز برای بلبرینگ‌ها از نوعی درپوش مخصوص استفاده می‌شود.

قیمت قالپاق جک J5

توپی چرخ جلو جک S3توپی چرخ عقب جک J5

گارانتی بلبرینگ چرخ

گارانتی بلبرینگ چرخ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع خودرو: برخی از خودروسازان گارانتی کلی برای خودرو ارائه می دهند که شامل بلبرینگ چرخ نیز می شود. اما برخی دیگر گارانتی جداگانه ای برای قطعات مصرفی مانند بلبرینگ چرخ ارائه می دهند.
  • نوع بلبرینگ: برخی از برندهای بلبرینگ گارانتی خاص خود را ارائه می دهند که ممکن است از گارانتی خودروساز بیشتر باشد.
  • شرایط استفاده: اگر بلبرینگ چرخ در اثر استفاده نادرست یا رانندگی در شرایط سخت آسیب ببیند، ممکن است مشمول گارانتی نشود.

به طور کلی، بلبرینگ چرخ جزو قطعات مصرفی محسوب می شود و گارانتی محدودی دارد. برای اطلاع دقیق از شرایط گارانتی بلبرینگ چرخ خود، باید به دفترچه راهنمای خودرو یا به نمایندگی مجاز خودروساز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی