مقایسه جک S5 و هایما S7

مقایسه جک S5 و هایما S7

می‌خواهیم در این مقاله به یک رقابت جذاب و دیدنی بین دو کراس اوور قدرتمند چینی بپردازیم. دو خودرویی که محبوبیت زیادی در بازار ایران نیز کسب کرده‌اند و بسیاری مردد بین انتخاب یکی از این دو هستند. تن پارت در این مقاله به مقایسه جک S5 و هایما S7 خواهد پرداخت و تفاوت‌های آنها را جز به جز ارائه خواهد داد. این مقایسه بدون هیچ‌گونه قضاوت قبلی به بررسی مزایا و معایب هر دو خودرو خواهد پرداخت و این شما هستید که در نهایت باید رای به انتخاب یکی از این دو بدهید.

این مقایسه بین دو مدل جک اس ۵ اتومات و هایما اس ۷ توربو انجام خواهد شد. هر دوی این خودروها با قیمت‌های نزدیک به هم در بازار ایران عرضه می‌شوند. این قیمت‌ها در سال ۱۴۰۰ بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

معرفی جک S5 اتوماتیک

جک اس ۵ به عنوان یک شاسی بلند کوچک شهری، محصول شرکت جک موتوز است که یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های چینی است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و دو سال بعد یعنی سال ۲۰۱۷ نسخه اتوماتیک آن نیز عرضه شد. مهمترین تفاوت مدل اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای، جعبه دنده‌ی آن است. نسخه اتوماتیک دارای جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک دو کلاچه است. در این جعبه دنده‌ دو کلاچ قرار دارد که نیرویی که روی دو محور چرخ دنده‌های زوج و فرد قرار دارند را قطع و وصل می‌کنند. این دو کلاچ به صورت جداگانه کار می‌کنند. جک اس ۵ در ایران توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود و در قسمت‌هایی متفاوت از نسخه‌ی اصلی چینی است.

در طراحی این خودرو از هیوندای ix35 الهام گرفته شده است. به همین دلیل توانسته با جذابیت ظاهری خود، طرفداران بسیار زیادی را جذب خود نماید.

معرفی هایما S7 توربو

هایما اس ۷ یکی از تولیدات گروه خودروسازی هایما (Haima) وابسته به کمپانی فاو (FAW) است که از سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. این ماشین توسط ایران خودرو در بازار ایران تولید می‌شود و اکنون به یکی از محصولات محبوب این شرکت تبدیل شده است. این شاسی بلند جمع‌وجور برای اولین بار در نمایشگاه اتوشو سال ۲۰۱۰ و با نام HAIMA 7 به معرض نمایش درآمد و اولین نمونه از این خودرو نیز در همان سال روانه بازار چین شد. هایما اس ۷ توربو نیز توسط شرکت ایران خودرو به عنوان نمونه ارتقا‌ یافته از این خودرو معرفی‌ شده است. نمای ظاهری هایما s7 توربو در قیاس با بسیاری از خودروهای هم‌کلاس خودش که در بازار ایران حضور دارند نسبتا حجیم‌تر و خوش قدوقامت‌تر به نظر می‌رسد.

نمای بیرون هایما S7 توربو

مقایسه طراحی و امکانات

جک S5 در طراحی کلی به نظر چشم نواز، کاملاً هماهنگ و با ارگونومی خوب کابین است. کیفیت قطعات استفاده شده در آن بالا نیست اما نمی‌توان آنها را خیلی بی کیفیت در نظر گرفت. شاید عبارت متوسط رو به پایین برای بیان کیفیت قطعات مناسب باشد. در بخش امکانات داخلی جک اس ۵ توانسته نمره قابل قبولی را کسب نماید. صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود و هر دو صندلی چرمی جلو دارای گرمکن نیز هستند. از یک سیستم صوتی مناسب همراه با شش بلندگو در این خودرو استفاده شده است. برای پارک کردن نیز خیالتان راحت خواهد بود زیرا که در هر دو سمت جلو و عقب، سنسور تعبیه شده و یک دوربین نیز در عقب خودرو قرار داده شده است. وزن این ماشین در حدود یک و نیم تن می‌باشد و ارتفاع آن نیز ۱۶۶۰ میلی‌متر است که اندکی کوتاه‌تر از رقیب خود، هایما است.

هایما S7 نیز از یک طراحی مناسب خارجی استفاده کرده و با اینکه در بعضی قسمت‌ها هماهنگی خوبی وجود ندارد، اما باز توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. از نظر وزنی، هایما کاملاً مشابه جک اس ۵ است، اما ارتفاع آن در حدود ۱۷۳۰ میلی‌متر است. از نظر کیفیت قطعات نیز به مانند جک اس ۵، از محصولات باکیفیتی در این خودرو استفاده نشده است. به طور کلی در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی این دو خودرو امتیاز مشابهی را کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی