مخزن شیشه شور جک S5 کجاست؟

مخزن شیشه شور جک S5 کجاست؟

آیا می‌دانستید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که راننده‌های خودروی جک S5 می‌کنند، این است که مخزن شیشه شوی و رادیاتور را با هم اشتباه گرفته و در نتیجه محلول هر کدام را در داخل دیگری می‌ریزند؟

شاید موضوع این مقاله برای بسیاری از راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه، بسیار پیش پا افتاده باشد اما واقعیت این است که بسیار دیده شده که راننده‌ها مخزن رادیاتور (منبع انبساط) و شیشه شور را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. گاهی بی‌دقتی نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. به همین دلیل باید دقت کنید که اشتباهی در این زمینه نکنید تا گرفتار عواقب ناشی از آن نشوید.

مخزن شیشه شور جک S5 کجاست؟

اولین مشکلی که خیلی از ما با خودروی خود داریم این است که چگونه به مخزن شیشه شوی خودرو دست پیدا کنیم. به‌خصوص به دلیل شباهت مخزن شیشه شور و منبع انبساط رادیاتور، خیلی از ما به شک و تردید می‌افتیم که مخزن شیشه شوی کدام است؟! و بسیار دیده شده که مایع هر کدام اشتباهی داخل دیگری ریخته شده است! مخزن شیشه شور جک اس ۵ و منبع انبساط آن، کاملاً در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. به همین دلیل بسیار احتمال اشتباه گرفتن این دو وجود دارد. همان‌طور که در تصویر اصلی این مقاله مشخص شده، مخزن شیشه شور جک اس ۵ دارای یک درب پلاستیکی آبی رنگ با تصویر شیشه جلوی خودرو است که با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید. همچنین ورودی این مخزن کشیده و بلند است. این در حالی است که منبع انبساط دارای درب آهنی است و تفاوت ظاهری مشخصی با مخزن شیشه شوی دارد.

محل شیشه شور خودرو

مخزن شیشه شور عقب جک S5 کجاست؟

سوالی که برای خیلی از ما پیش می‌آید این است که آیا برف پاک کن‌های عقب جک اس ۵ از همان مخزن جلو استفاده می‌کنند یا یک مخزن جدا دارند؟ در پاسخ باید گفت که در رابطه با جک S5، مخزنی در عقب خودرو وجود ندارد و شیشه پاک کن عقب با استفاده از یک شلنگ به مخزن شیشه شور جلوی خودرو وصل است. البته یک پمپ در جلوی خودرو وجود دارد که وظیفه افزایش فشار، برای رساندن ماده شوینده به عقب ماشین را برعهده دارد. اگر مایع شست‌وشو از مجرای شیشه شور عقب خارج نمی‌شود، موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:

  1. مخزن شیشه شور را تا میزان حداکثر پر نمایید.
  2. با استفاده از یک شیء تیز مانند سوزن، مطمئن شوید که مجرای خروجی شیشه پاک کن نگرفته باشد.
  3. مطمئن شوید که پمپ مربوطه به درستی عمل می‌کند.
  4. شلنگ عقب تا جلو را چک نمایید.

بعد از پیدا کردن مخزن شیشه شور جک S5، باید بدانید که هر چند وقت یکبار آن را چک نمایید؟ مایع درون آن باید چه میزانی باشد؟ از چه محلولی برای شیشه شور باید استفاده کرد؟ و سوالات بسیار دیگری که می‌توانید در مقاله “مخزن شیشه شوی خودرو و نحوه پر کردن آن” به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنید.

اگر برای تعمیر شیشه شور جک S5 خود نیاز به تعمیرگاه حرفه‌ای و تخصصی دارید، می‌توانید از مقاله “لیست تعمیرگاه های جک در تهران”، بهترین تعمیرگاه جک در تهران را بیابید. ما در این مقاله بهترین‌ها را با توجه به بازخورد شما لیست کرده‌ایم. همچنین برای خرید بهترین قیمت مخزن شیشه شوی، می‌توانید محصول “مخزن شیشه شوی جک S5” را مشاهده نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی