همه آن چیز که در رابطه با جک J5 باید بدانید

دفترچه راهنمای جک جی 5

جک J5 در سال ۱۳۹۲ به بازار ایران عرضه شد و از سال ۱۳۹۳ نیز نسخه اتوماتیک آن به تولید رسید. این خودرو که تاریخ طراحی و تولید آن به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد، در آن زمان از امکانات رفاهی مناسبی بهره‌مند بود. بیش از چند سال است که جک J5 نه در ایران و نه در چین دیگر به تولید نمی‌رسد. بنابراین بسیاری از قطعات یدکی آن دیگر به راحتی در دسترس نیست و یا آن که به‌شدت در بازار کمیاب هستند.

اگر به دنبال راهنمایی برای جک J5 هستید که تمامی موارد مانند نحوه استفاده، گارانتی و سرویس‌های ادواری را شامل شود، درست آمده‌اید. ما با استفاده از دفترچه راهنمای جک جی ۵ (ارائه شده توسط کرمان موتور) و آموزش ارائه شده توسط کمپانی اصلی، راهنمایی جامع برای این خودروی محبوب فراهم نموده‌ایم تا از طریق آن بتوانید به پاسخ تمام سوالات خود دست پیدا نمایید. با توجه به اینکه همیشه لوازم یدکی خودروهای چینی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد در ایران است، ما در این مقاله محصولات مرتبط با هر بخش را نیز معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید در صورت نیاز به آن قطعه، با خیال راحت اقدام به خرید آن نمایید.

شما به عنوان مالک خودروی جک جی ۵، باید به دقت، روش‌های صحیح نگهداری از آن را که توسط کمپانی تولیدکننده یعنی JAC MOTORS ارائه شده است را مطالعه نمایید. خودرو به خصوص در زمانی که در شرایط محیطی نامناسب از آن استفاده می‌کنید، به حفظ و نگهداری بیشتری نیاز دارد. در رابطه با روغن‌های این خودرو که مصرفی به حساب می‌آیند مانند روغن موتور، روغن گیربکس و روغن ترمز، حتماً از موارد تایید شده استفاده نمایید تا خودرو از شرایط گارانتی خارج نشود. زمانی که خودرو در شرایط گارانتی قرار دارد، هیچ‌گاه سعی نکنید آن را دستکاری کرده و در نوع عملکرد آن تغییری ایجاد نمایید.

کارکرد جک J5

طراحی داخل کابین خودرو جک J5، به نسبت متوسط است. در نگاه اول یک کابین جمع و جور است که هر چیزی در جایگاه خودش قرار دارد و راننده خیلی ساده می‌تواند به آپشن‌های مدنظر خودش دسترسی پیدا کند. با این حال جنس داشبورد و پلاستیکی که در آن بکار رفته، بسیار خشک است و نمی‌توان کیفیت ساخت آن را بسیار بالا دانست. طراحی داخل آن به‌گونه‌ای است که شما در بدو ورود به این خودرو، یاد خودروهای یک دهه قبل می‌افتید.

در تصویر زیر نمایی از جلوی داشبورد خودروی جک جی ۵ را مشاهده می‌نمایید:

نمای داخلی جک J5

در ادامه به ترتیب اجزای این خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

صفحه نمایشگر پشت آمپر و چراغ‌های هشدار

پشت آمپر اصطلاحاً به بخش پشتی غربیلک فرمان گفته می‌شود که اطلاعات مختلفی را از قبیل سرعت، دور موتور، میزان سوخت، هشدارها و دمای موتور را در قالب صفحه‌هایی با عقربه نشان می‌دهد. این اطلاعات در طول رانندگی و همچنین در حالت سکون برای راننده اهمیت دارد و ‌علامت‌های هشدار مختلف نمایش داده شده بر روی آن راننده را از وضعیت فعلی خودرو مطلع می‌کند. در خودروهای قدیمی‌تر تعداد این علامت‌ها و چراغ‌های هشدار به تنها چند مورد منتهی می‌شد. اما با آمدن خودروهای پیشرفته‌تر، تعداد این علامت‌های هشدار، بسیار بیشتر شده است و به همین دلیل اهمیت شناخت آن‌ها نیز زیاد شده است.

در صفحه نمایشگر جک جی ۵، نشانگرها و علائم زیادی دیده می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، هر کدام از آن‌ها نشانگر خرابی و یا هشدار در مورد قسمت‌های مختلف خودرو می‌باشد. این علائم هشدار دهنده در پشت آمپر خودروها یکی از ملزوماتی است که هر راننده باید با آن آشنایی داشته باشد.

 

صفحه کیلومترشمار جک J5

سرعت سنج

سرعت سنج (سنسور اندازه گیری سرعت) در خودروها، قطعه‌ای است که در زمان رانندگی، سرعت لاستیک‌های خودرو را اندازه‌گیری می‌کند. سرعت‌سنج خودرو روی مسیر خروجی گیربکس به دیفرانسیل نصب شده است. سرعت سنج خودرو با مشخص کردن سرعت ماشین، میزان سرعت را به نمایشگرها ارسال می‌کند و نمایشگرهای سرعت، میزان سرعت را گزارش می‌دهد. به علاوه سرعت سنج خودرو، دور آرام موتور را در هنگام تغییر وضعیت حرکت خودرو تثبیت می‌کند و نوسانات موتور را کاهش می‌دهد. همین قطعه است که منجر به بهینه شدن شتاب خودرو می‌شود و نسبت دنده چرخ دنده درگیر را مشخص می‌کند.

دورسنج

قلب تپنده و عامل محرک یک خودرو، موتور آن است. در موتور یک عامل و شاخص مهم به نام دور موتور وجود دارد. اما دور موتور چیست و چه اهمیتی دارد و چگونه می‌توان میزان دور موتور را متوجه شد؟

دورسنج یا تاکومتر (Tachometer)، تعداد دورهای موتور در هر دقیقه را برحسب RPM (دور در دقیقه) نمایش می‌دهد. واحد اندازه‌گیری RPM نشان‌دهنده چرخش موتور در هر دقیقه است. واضح است که هر چه دور موتور در دقیقه بیشتر باشد؛ سرعت آن نیز بیشتر است. یعنی rpm موتور رابطه‌ی مستقیمی با سرعت و قدرت خودرو دارد. در صورتی که سرعت دوران موتور از حد خاصی بالاتر رود، موتور صدمه خواهد دید و لذا وجود تاکومتر امری ضروری است. برای حفاظت خودرو از هرگونه آسیب، در صورتی که عقربه دورسنج وارد محدوده‌ی قرمز رنگ شد، خودرو را متوقف کرده و به رانندگی ادامه ندهید. در صورتی که سرعت خودرو اجازه می‌دهد، هر چه سریع‌تر به دنده بالاتر بروید. در نتیجه در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و سروصدای موتور کاهش می‌یابد.

یکی از قطعات مهمی که بر روی خودروی شما نصب شده است، سنسور دور موتور یا سنسور میل لنگ جک J5 است. وظیفه اصلی این سنسور این است که وضعیت دور موتور را پایش کند و آن را به کامپیوتر خودرو گزارش دهد. البته پردازش این اطلاعات تنها به تنظیم دور موتور ختم نمی‌شود، بلکه با این سنسور، زمان دقیق جرقه‌زنی به انژکتورها نیز اعلام می‌شود، تا درنهایت احتراق سوخت به درستی انجام شود. این سنسور از آن جهت نقش مهمی ایفا می‌کند که هرگونه مشکلی در دور موتور ایجاد شود، اطلاعات را به کامپیوتر خودرو ارسال کرده و راننده را متوجه این اختلال در دور موتور می‌کند.

نکات مهم:

  • بالا رفتن بیش از حد دور موتور منجر به وارد آمدن آسیب شدید به موتور می‌شود که در این‌صورت جک اس ۵ شما از پوشش گارانتی نیز خارج می‌شود.
  • برخلاف یک نظریه رایج که گفته می‌شود در دوره آب‌بندی خودرو باید با دور موتور بالا رانندگی کرد تا ماشین سرحال‌تر شود، این کار بسیار خطرناک است. دور موتور در این دوران نباید از ۳ هزار دور در دقیقه تجاوز کند.
  • اگر متوجه شدید که دورسنج خودرو به درستی کار نمی‌کند، به سرعت آن را به تعمیرگاه نشان دهید تا مشکلی برای موتور ایجاد نشود.

نشانگر میزان سوخت

این نشانگر، حجم تقریبی سوخت درون باک را نمایش می‌دهد. ظرفیت باک جک جی ۵، ۵۵ لیتر است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که محل قرارگیری این نشانگر هنگامی دقیق است که در یک جاده صاف در حال حرکت باشید. همچنین این عقربه ممکن است در وضعیت‌های خاصی مانند پیچیدن، ترمز کردن یا حرکت در جاده‌های پر دست انداز، تکان بخورد. اما وقتی خودرو دوباره به حالت عادی برگشت، عقربه از حرکت‌های اضافی باز می‌ایستد.

وقتی خودرو در حالت ON قرار می‌گیرد، چراغ نشانگر سوخت روشن می‌شود. زمانی که نشانگر به محدوده‌ی Standby رسید و چراغ هشدار روشن شد، معمولاً خودرو می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر به حرکت ادامه دهد. 

رانندگی در وضعیتی که چراغ هشدار سوخت روشن می‌شود، توصیه نمی‌شود، زیرا پمپ سوخت برای کشیدن سوخت، باید فشار بیشتری به خود وارد نماید که این موضوع در بلندمدت به پمپ سوخت آسیب وارد می‌کند.

بهترین سوخت برای جک J5 چیست؟ پیشنهاد می‌شود از سوخت بدون سرب با اکتان ۹۳ یا بالاتر استفاده نمایید.

مصرف سوخت جک J5 چقدر است؟ تعیین دقیق این آیتم خیلی به نوع استفاده، جاده و سال ساخت خودرو بستگی دارد، اما به‌طور کلی این خودرو به صورت ترکیبی، ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

نشانگر دمای مایع خنک کننده موتور

سنسور دمای آب (به انگلیسی Coolant Temperature Sensor) یا فشنگی آب یکی از حسگرهای خودرو است که برای نظارت بر دمای مایع خنک‌کننده موتور استفاده می‌شود. این سنسور نقش مهمی در عملکرد موتور خودرو دارد و خرابی آن باعث اختلالاتی در کارکرد موتور می‌شود. در نتیجه عملکرد این سنسور، نشانگر آمپر آب در پشت فرمان خودرو، دمای موتور را به شما نشان می‌دهد. وقتی خودرو در حالت ON قرار می‌گیرد، چراغ نشانگر دمای مایع خنک کننده روشن می‌شود.

وقتی خودرو در وضعیت عادی کار می‌کند، عقربه نشانگر در موقعیت میانی قرار می‌گیرد. اگر دمای مایع خنک کننده موتور در محدودۀ قرمز قرار گیرد، چراغ هشدار چشمک زده و نشان می‌دهد که دمای مایع خنک کننده از محدودۀ مجاز بالاتر رفته است. اگر این اتفاق افتاد، با آرامش خودرو را به کنار جاده هدایت کرده، موتور را خاموش کنید و حجم مایع خنک کننده موتور و وضعیت تسمه واتر پمپ را بررسی نمایید. در صورتی که به این مسائل فنی آشنایی ندارید، به سرعت با تعمیرگاه فنی تماس حاصل نموده تا آن‌ها اقدام به بررسی مشکل نمایند.

اگر خودرو را تازه روشن کرده‌اید و نشانگر دمای مایع خنک کننده بسیار پایین است، از بالا بردن بیش از حد دور موتور خودرو اجتناب کنید. اگر درب‌های خودرو و درب صندوق عقب باز باشند، نشانگر دمای مایع خنک کننده این موضوع را هم نشان می‌دهد. اگر هر یک از درب‌ها درست بسته نشده باشند، چراغ نشانگر آن درب روشن می‌شود تا در این مورد به شما هشدار بدهد. بعد از بسته شدن کامل درب، چراغ خاموش می‌شود.

اخطار مهم: زمانی که موتور بیش از حد داغ است، درب رادیاتور را باز نکنید، در غیراینصورت مایع خنک کننده در اثر فشار بیرون پاشیده و باعث سوختگی می‌شود. پس در آرامش کامل صبر نمایید تا موتور خنک شده و سپس اقدام به باز نمودن آن نمایید.

کیلومترشمار / ساعت

در این قسمت بخشی وجود دارد که تمام مسافت رانندگی شده با خودرو را نمایش می‌دهد.  هر چه این عدد بالاتر باشد، خودرو مستهلک و فرسوده‌تر است. به همین دلیل است که هنگام خرید خودروهای کارکرده به این عدد توجه می‌شود تا استهلاک خودرو در نظر گرفته شود. بسیاری از از افراد سودجو اقدام به دستکاری این عدد کرده و اصطلاحاً کیلومتر ماشین را صفر می‌کنند تا خودرو را به ظاهر سالم و نو نشان دهند. هنگام خرید خودروهای کارکرده حتماً به این موضوع دقت کنید و قبل از انجام معامله خودرو را به نزد کارشناس حرفه‌ای ببرید.

قسمت بعدی در این بخش، مسافت سنج سفری است. اگر می‌خواهید سفری را آغاز نمایید و از ابتدا به دنبال این هستید که میزان مسافت طی شده در این سفر را داشته باشید، می‌توانید از این بخش استفاده نمایید. خیلی‌ها هم بعد از زدن بنزین، از این قسمت استفاده می‌کنند تا متوجه شوند با یک باک بنزین چقدر می‌توانند رانندگی کنند. با فشار دادن دکمه صفر کردن می‌توانید بین وضعیت‌های نمایش مسافت، تغییر وضعیت دهید. هنگام قرار داشتن در حالت کیلومترشمار، دکمه صفر کردن را فشار دهید تا در حالت مسافت سنج سفری قرار گیرید. برای صفر کردن مقدار نمایشی، دکمه صفر کردن را فشار دهید. برای برگشتن به حالت نمایش کیلومترشمار، دکمه صفر کردن را دوباره فشار دهید.

دکمه صفر کردن برای تغییر وضعیت بین حالت‌های کیلومترشمار، تنظیم ساعت و صفر کردن به کار می‌رود.

تنظیم ساعت

برای تنظیم ساعت، به حالت نمایش کل مسافت طی شده، تغییر وضعیت دهید. در این حالت، دکمه صفر کردن را فشار داده و آن را نگه دارید تا “عدد ساعت” و “عدد دقیقه” شروع به چشمک زدن نماید. در اینجا می‌توانید ساعت و دقیقه را تغییر دهید. زمانی که “عدد ساعت” و “عدد دقیقه” چشمک می‌زنند، برای تنظیم زمان دکمه را فشار دهید. وقتی تنظیم ساعت تمام شد، آن را به حال خود تنها بگذارید زیرا که سیستم به صورت اتوماتیک از حالت تنظیمات خارج می‌شود.

نمایشگر وضعیت دنده

اگر جک جی ۵ شما به گیربکس اتوماتیک مجهز باشد، این نمایشگر در کنار کیلومترشمار وجود خواهد داشت. اگر خودرو در حالت اتوماتیک باشد، براساس موقعیت دنده، علائمی نظیر P (پارک)، R (دنده عقب)، N (خلاص) و یا D (درایو) ظاهر می‌شود. اما اگر خودرو را در حالت دنده دستی قرار دهید، علائمی نظیر ۱، ۲، ۳ و یا ۴ ظاهر می‌شوند.

 

چراغ‌های هشدار و نمایشگر

تعداد زیادی چراغ هشدار و نمایشگر در خودروی جک J5 قرار دارد که با بعضی از آن‌ها هر روز سروکار دارید و بعضی‌ها را هم ممکن است هیچ‌گاه نبینید. به دلیل اهمیت موضوع این چراغ‌های هشدار، آن را در مقاله‌ای جداگانه تحت عنوان”چراغ های هشدار جک J5” مورد بررسی دقیق قرار داده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

 

کلیدها

بعد از خرید خودروی جک جی ۵، به مانند هر خودروی دیگری، شما نیز صاحب دو کلید سوئیچ (ریموت جک j5) خواهید شد. برای ایمنی بیشتر بهتر است یکی از آن‌ها را در جای امنی قرار دهید تا در صورت مفقود شدن ریموت اصلی، بتوانید از آن استفاده نمایید.

ریموت جک j5

فرستنده کلید (ترانسپوندر)

اگر کلید خودروی شما مجهز به سیستم اعلام خطر (ایموبلایزر) باشد، فرستنده کلید در آن قرار دارد. فرستنده کلید سیستم گیرنده – فرستنده سیگنال ناشناخته‌ای است که در سوئیچ خودرو نصب گردیده و با انتشار امواج مغناطیسی سیستم اعلام خطر، می‌تواند سیگنال‌های رادیویی را بفرستند. ارسال سیگنال و انرژی بین کنترلر سیستم و فرستنده کلید توسط این فرستنده و کویل اینداکسیون انجام می‌گیرد. اطلاعات موجود در سیستم فرستنده کلید، اختصاصی است و در صورت گم شدن کلید خودرو، هماهنگی اطلاعات این سیستم فرستنده کلید و اطلاعات خودرو، باید توسط متخصص این حوزه صورت بگیرد. تصویری از یک ترانسپوندر را در زیر مشاهده می‌نمایید:

ترانسپوندر جک J5

رمز کلید

آیا برای تعریف ریموت جک j5 نیاز به رمز می‌باشد؟ بله، این رمز در زمان تحویل خودرو در کنار سوئیچ ماشین قرار گرفته است. برای ایمنی بیشتر بهتر است این رمز را در جایی یادداشت کرده و آن را در جایی ایمن (خارج از خودرو) نگه دارید. در صورت گم کردن کلید خودرو، با دادن این رمز به نمایندگی، می‌توانید سوئیچ جدید را دریافت نمایید.

وقتی شما کلیدی که هنوز برای خودروی شما تعریف نشده است را در داخل سوئیچ قرار می‌دهید و آن را یک دور می‌چرخانید، مشاهده می‌کنید که برق باتری به پشت آمپر می‌آید. اما احتمالاً یک چراغ هشدار چشمک زن در کنار نمایشگر پمپ بنزین مشاهده می‌کنید که این هشدار نشان‌دهنده این است که کلید مربوطه هنوز تعریف نشده است. همچنین اگر این کلید را بچرخانید، خودرو روشن نخواهد شد.

تعویض باتری سوئیچ ریموت جک جی ۵

اگر باتری ریموت ضعیف شده باشد، باید اقدام به تعویض آن نمایید. نشانۀ تمام شدن باتری نیز این است که وقتی یکی از کلیدهای روی ریموت را فشار می‌دهید، چراغ نمایشگر کلید خاموش می‌ماند.

تعویض باتری ریموت با رعایت نکات ایمنی، بسیار راحت است و خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

  • قاب روی ریموت را باز کرده و فرستنده را جدا نمایید.
  • باتری قدیمی را خارج و باتری جدید را جایگزین آن نمایید. برای جا زدن باتری جدید، دقت نمایید که قطب باتری را در جای درست قرار دهید. برای اینکه اشتباه نکنید، می‌توانید روش قرارگیری باتری قدیمی را مشاهده نمایید.
  • فرستنده را دوباره در جای خود قرار داده و قاب را ببندید.
  • در زمان تعویض باتری، از لمس صفحۀ مدار خودداری کنید. زیرا ممکن است الکتریسیته ساکن بدن شما به صفحه مدار منتقل شده و به آن آسیب وارد کند.
  • سطح باتری را بدون دستکش لمس نکنید زیرا این کار عمر باتری را کم می‌کند.

کلید هوشمند (در صورت مجهز بودن)

ممکن است خودروی جک شما مجهز به این Option شده یا نشده باشد. موقع استفاده از این کلید، برای باز یا قفل کردن درب‌ها، جا زدن کلید در مغزی قفل درب ضروری نیست. کد کلید بر روی پلاک شماره کلید حک شده است. به دلایل ایمنی توصیه می‌شود پلاک شماره کلید را از دسته کلید جدا کرده و در مکان امن خارج از خودرو نگهداری نمایید. در صورت گم کردن کلید، با ارائه این کد به نمایندگی‌های مجاز، می‌توانید درخواست کلید هوشمند جدید نمایید.

در صورت تمایل به بیرون کشیدن کلید مکانیکی، دکمه ضامن انتهای کلید را فشار داده و کلید مکانیکی تعبیه شده در کلید هوشمند را آهسته به سمت بیرون کشیده و خارج نمایید. برای جا زدن مجدد کلید مکانیکی، کلید را در شکاف مخصوص جا زده و به سمت داخل فشار دهید تا صدای کلیک شنیده شود.

در صورتی که باتری کلید هوشمند خالی باشد، چراغ مربوطه از رنگ سبز به رنگ قرمز در آمده که لزوم تعویض باتری کلید را نشان می‌دهد. پس از تعویض باتری، یکی از دکمه‌های کلید هوشمند را سه بار پشت سر هم فشار دهید تا رنگ چراغ از قرمز به سبز تبدیل شود. باید در نظر داشته باشید که ممکن است چراغ همچنان سبز باشد اما فاصله کارکرد این ریموت بسیار کاهش پیدا کرده باشد و عملاً باید برای باز و بست درب خودرو به کنار آن بروید. این نشانه این است که باتری آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و باید آمادۀ تعویض آن شوید.

قفل درب‌ها

نحوه باز نمودن و قفل کردن درب‌های جلو با استفاده از کلید: کلید را در قفل جا زده و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا درب قفل شود. برای باز کردن قفل درب‌ها نیز، کلید را جا زده و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس دستگیره درب را بکشید تا باز شود.

بدون استفاده از کلید نیز می‌توان درب خودرو را قفل نمود. ابتدا سوئیچ را در وضعیت LOCK قرار داده و سپس سوئیچ را خارج نمایید. اهرم ضامن قفل مرکزی را فشار داده و در نهایت درب را ببندید. به همین راحتی درب خودرو قفل می‌شود. البته باید بدانید که در صورت استفاده از این روش، سیستم اعلام خطر خودرو فعال نخواهد شد.

کلید قفل مرکزی

این کلید در پانل کلیدهای درب جلو سمت راننده تعبیه شده است. از این کلید برای باز و قفل نمودن تمام درب‌ها از داخل خودرو استفاده می‌شود. برای قفل نمودن تمام درب‌ها، انتهای کلید را فشار دهید و برای باز کردن نیز جلوی کلید را فشار دهید.

کلید قفل مرکزی جک جی 5

میله ضامن قفل مرکزی

این میله ضامن بر روی درب راننده و سرنشین قرار گرفته و برای باز و بست کردن قفل درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای باز کردن قفل تمام چهار درب، این ضامن را به سمت بالا بکشید. برای قفل کردن آن‌ها نیز باید این ضامن را به سمت پایین فشار دهید. بر روی درب‌های عقب نیز این ضامن وجود دارد که تنها برای باز و بست قفل همان درب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که موقع قرار داشتن سوئیچ درون خودرو، میله ضامن قفل درب راننده و سرنشین جلو در وضعیت قفل قرار داشته باشد، نمی‌توان دیگر درب‌ها را باز نمود. همچنین در صورتی که این دو درب باز باشند، نمی‌توان دیگر درب‌ها را قفل نمود.

میله ضامن قفل مرکزی جک جی 5

قفل محافظ ایمنی کودک در درب عقب

جک جی ۵ مجهز به قفل محافظ کودک است تا از این طریق مانع از باز شدن درب‌های عقب شویم. در زمان حضور کودکان در عقب خودرو همیشه دقت نمایید تا از این قفل استفاده کنید.

چگونگی یافتن خودرو با استفاده از ریموت

دکمه یافتن خودرو را به مدت ۱/۵ ثانیه فشار داده و نگهدارید، چراغ‌های فلاشر خودرو به مدت ۱۵ ثانیه چشمک زده و همزمان آژیر نیز به صدا در می‌آید.

چگونگی باز کردن قفل

در صورت قفل بودن خودرو، اگر راننده موقع در دست داشتن کلید هوشمند، نزدیک خودرو است با فشار دکمه درخواست روی دستگیره درب سمت راننده یا سرنشین جلو، قفل درب‌ها باز می‌شود، چراغ‌های فلاشر دوبار چشمک زده، غیرفعال شدن سیستم آژیر اعلام خطر را نشان می‌دهند.

محدوده حسگر کلید هوشمند از بیرون خودرو حدود یک متر از مرکز دستگیره درب است. در صورتی که ظرف ۳۰ ثانیه پس از غیرفعال نمودن سیستم آژیر اعلام خطر، درب خودرو باز نشود و کلید هوشمند داخل خودرو نباشد، درب‌های خودرو به‌طور اتوماتیک قفل شده و سیستم آژیر اعلام خطر فعال می‌شود. در صورتی که خودرو قفل شده و کلید هوشمند داخل خودرو قرار داشته باشد، فشار دکمه درخواست روی دستگیره درب سمت راننده یا درب سرنشین، هیچ فعالیتی را در پی نخواهد داشت.

چگونگی قفل نمودن

زمانی که قفل درب‌های خودرو باز است و کلید هوشمند داخل خودرو نیست، سوئیچ در وضعیت قفل (Lock) قرار داشته و تمام درب‌ها به‌طور کامل بسته هستند، دکمه درخواست روی دستگیره درب سمت راننده یا سرنشین جلو را فشار دهید، درب‌های خودرو قفل شده و چراغ‌های فلاشر یکبار چشمک زده و سیستم هشدار فعال می‌شود.

  • هنگام قفل کردن خودرو به این روش یا با استفاده از فرستنده کنترل از راه دور از بسته بودن درب صندوق عقب و درب موتور اطمینان حاصل نمایید تا از ضرر ناخواسته جلوگیری شود.
  • هنگام فعال بودن قفل، در صورتی که درب خودرو به‌طور کامل بسته نشده باشد، درب‌ها بدون چشمک زدن چراغ‌های فلاشر قفل شده و سیستم آژیر اعلام خطر فعال نمی‌شود. سیستم فقط زمانی فعال می‌شود که هر چهار درب خودرو به‌طور کامل بسته شده باشند.
  • زمانی که درب‌ها قفل نیستند و کلید هوشمند داخل خودرو قرار ندارد، اگر سوئیچ در موقعیت تجهیزات جانبی (ACC) یا روشن (ON) قرار داشته باشد، با فشار دکمه درخواست روی درب سمت راننده یا سرنشین جلو، دکمه نمایشگر سیستم قفل غربیلک فرمان روی صفحه کیلومتر به مدت ۱۰ ثانیه چشمک زده و نمی‌توان هیچ کدام از چهار درب را قفل نمود.
  • زمانی که درب‌های خودرو قفل نیست و سوئیچ در موقعیت قفل (Lock) قرار دارد، در صورتیکه کلید هوشمند داخل یا خارج از خودرو در مکانی قابل شناسایی قرار داشته باشد، با فشار دکمه درخواست روی دستگیره درب سمت راننده یا سرنشین جلو، چراغ نمایشگر موقعیت کلید هوشمند در صفحه کیلومتر چشمک زده و نمی‌توان درب‌ها را قفل نمود.

کلید شیشه بالابرها

هنگام قرار داشتن سوئیچ خودرو در موقعیت روشن (ON)، می‌توان با شیشه بالابرهای برقی کار کرد. کلید کنترل بر روی پانل تعبیه شده سمت راننده قرار دارد. کلیدها، شیشه بالابرهای درب سمت راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب را کنترل می‌کنند. برای پایین آوردن شیشه، کلید را به سمت پایین فشار دهید. برای بالا بردن شیشه بالابر، کلید را به سمت بالا بکشید. هرگز به‌طور همزمان کلید کنترل اصلی و کلید کنترل فرعی روی درب را در جهت مخالف فشار ندهید، زیرا منجر به گیرکردن شیشه و مانع بالا و پایین کشیدن آن می‌گردد.

شیشه بالابر جک J5

 

 

P14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی